fredag 8. august 2008

NAV.....dævven det skjer jo litt allikevel da...

Har akkurat fått brev fra NAV, hvor jeg faktisk tilfredstiller kravene de setter til Yrkesrettet attføring......så da er det kanskje muligheter for at jeg kan få en fortgang i ting og tang etterhvert....

Iallefall så vil prosessen starte den 14. hvorpå jeg skal få ny saksbehandler som skal ha saken fremover.....

Så nå er det bare å finne skattekortet hos arbeidsgiver, for frem til nå har sykepengene fra nav selv funnet skattetrekket, men det gikk vist ikke hos NAV attføring....hurra...vi lever i hvilken tidsalder sa du......data,, hva er det????? kan det kanskje brukes til å kommunisere etater imellom..nei fysjom..det hørtes ikke bra ut.....

Uansett..så blir det nå en tur til gammel arbeidsgiver, for jeg regner med at jeg nå ikke blir å regne som ansatt der lengre?!!! De har frem til nå ikke kommet med noen spesielle tiltak slik at jeg kan hende kunne fungert der oppe videre....virker ikke som interessen er stor, og det tar jeg til etterettning.....

Virker som det er vanskelig for en arbeidsgiver å akseptere at en helsesituasjon fort kan forandre seg....og at det for pokker meg ikke er noe en selv har valgt...skulle gjerne ha fungert optimalt denne perioden jeg, man velger da ikke å gå å ha vondt i hele kroppen og ha pust som en på 90 fra morgen til kveld?!!!

Så uansett så blir det spennende å se hva som skjer....for det er mange veier å gå..spørs bare hvordan NAV stiller seg til det.........

Så til torsdagen vet jeg sikkert mer.......håper bare jeg får oppdatert her litt før det......blitt jævlig treig nå ser jeg..som om det var noe nytt.....

2 kommentarer:

Nina sa...

jeg er faktisk fremdeles ansatt på minn gamle jobb, to og et halvt år etter at jeg ble alvorlig syk....

grattis med nok et skritt videre!

Connolly sa...

takk for grattisen..... ;)

og ja, er litt spes det der med arb giver etc..men får vel greie på litt mer til torsdagen vil jeg tro..

Det som er spennende nå, er om jeg fortsatt får lov å starte studiene jeg har kommet inn på uten å miste støtte........