torsdag 1. mai 2008

Da var det 1. mai......

Og jeg gjør som jeg alltid har gjort..benyttet denne dagen til fred og ro...ingen tilhenger av paroler og masjering i tog her i gården gitt....

Greit at vi har fått det arbeidslivet vi har idag, ved hjelp av folk som sto på barrikadene og kjempet for et bedre liv i sin tid..men i mine øyne har vi det faktisk ganske allright nå..og når det kun blir prinsipper vi kjemper for, så blir det litt feil i mine øyne...

Greit at vi har fortsatt mye upløyd mark mht merkelige holdninger fra landets 'elite' etc i forhold til hvordan de ser på 'vanlige' arbeidere, men jeg tror at i dagens opplyste sammfunn, vil slike ting regulere seg selv..og de 'høye' herrer fort skjønner hvilke mennesker man er avhengige av for at dagens samfunn skal fungere....

Blir i disse dager utgitt en bok fra en journalist jeg ikke husker navnet på i farten, som omtaler det på en fin måte...det finnes jobber, og det finnes dritt i jobbene, men drittjobber, se det finnes ikke......alle funksjoner i samfunnet må utøves av noen..

Så hvis den såkalte 'eliten' etterhvert må skuffe møkka si sjøl, så setter de nok etterhvert pris på at det er mennesker som synes det er helt greit å gjøre det for dem, sålenge de blir behandlet med respekt og får den lønna de faktisk fortjener...

Videre vil alle mennesker her i landet bli gamle og pleietrengende, noen før enn andre..og da vil det vel også etterhvert være greit å vite at de som idag har en altomspennede omsorg for andre mennesker også vil bli verdsatt lønnsmessig....Greit at de med altfor mye penger kan kjøpe seg privat hjelp, men selv der har det sin pris, og det er like lite greit for en fattig som rik å drite på seg og ikke være istand til å fjerne det selv....(da var vi brått inne på en skikkelig 'drittjobb')

Så jeg vil heller gi en hyllest til alle de mennesker som viser omsorg ovenfor andre, og setter seg selv i annen rekke...de har vel skjønt at livet blir mye greier å leve når man vet at man har gjort noe godt for andre iløpet av dagen....varme tanker kan man ikke få nok av og det er utrolig godt å ta imot dem......


Ha en flott maidag...og for alle som er lei av regnet på østlandet..det er meldt mye bedre vær fra lørdagen av..så hold grillen klar, du kan få brukt for den før du aner........

Og når jeg har lest igjennom dette innlegget, har jeg vistnok hatt en parole for dagen jeg også...men på en annen side, har jeg sitti tørt og godt her inne..og fortsatt fått frem mitt budskap, for mest sannsynlig, så er det like mange som leser min blogg som det var mennesker ute i dette drittværet å så på årets 1.mai tog....

Ingen kommentarer: