torsdag 15. mai 2008

Nå er det snart 17. mai.......

Da var det igjen gått en stund siden jeg har vært her inne ....

Men nå nærmer det seg nasjonaldagen, og vips er godværet borte....ikke noen uvanlig situasjon selvfølgelig, men like kjedelig hver gang det skjer...


Vi har pleid å ha en grillsession her hjemme, og det er jo ikke akkurat trivlelig å stå under en paraply for å snu kjøtt og grillpølser... (",)

men foruten det, er det iallefall deilig å kunne være i en situasjon hvor vi kun skal være med på feiringen, ikke i en eller annen komite..for er det noe som ødelegger gleden over dagen, er alt maset i forkant...og det maset blir det som oftest, da det er utrolig mange mennesker som har allverdens unnskyldninger for å være med å bidra...synd, men sant...

og i slike situasjoner, mister man etterhvert gnisten til å bidra selv også, for hvorfor i helvette skal jeg jobbe for at du skal kose deg med dine barn, og jeg knapt får sett mine i toget?....

Så mitt ønske, er at man setter ned krava til hva som skal skje på denne dagen, ha tid til å kose seg og huske på at alt denne dagen er frivillig arbeid..har du noe å klage på, så gjør det heller bedre sjøl neste år...hvis det ikke er interessant, så hold heller kjeft....

hmmmm. det ble mye negativt...får prøve å rette opp........

ellers har det vært varierende dager siden siste oppdatering..

Sofie og Pappa har vært på telttur i haven, og ja..det var like hardt å ligge ute på bakken nå som sist jeg prøvde...men det var iallefall kjempekoselig...vi lå å prata en stund, og vips var mini borte for denne verden..og det var pappan som våkna først om morgenen.. så under her ser du to trøtte tryner som prøvde å smile til kamereaet før vi sendet en god morgen hilsen inn til mamman, som lå mykt og godt inne i senga si....god plass fikk hun også...skjønte ikke hva hu mente jeg.................


Videre så har vi nå solgt drivhuset, og det er prosjekt lekestue på gang på den plassen..

bare finne utav hvilket hus vi har lyst på..også må vi igang med å male...
Etter det, er det kun sandkasse som mangler nede i kroken til ungene.....
Den har jeg lovet i et par år nå..så det er vel ingen vei tilbake nå...

Uansett, så er det blitt litt av hvert å finne på nede i haven nå..så med huskestativ, sklie, trampoline, lekehus og tilslutt sandkasse, har vel ungene litt å finne på...

planlegger også en form for ballvegg der nede..i tillegg til at et skikkelig nett til å spille badminton også hadde vært topp..

farlig å sitte her å planlegge, nå kom jeg jo også på at et nytt gulv til svømmebassenget må til, så noe peis på terassen blir det nok ikke i år heller....

men nå får jeg spare litt skriving til senere innlegg, så frem til det..ha en flott dag til lørdagen, med eller uten regn, med eller uten flagg..uansett

Hipp Hipp Heissan Hurra...

Gratulerer med dagen.....







2 kommentarer:

Nina sa...

På det bilder ser du ut som en litt yngre utgae av Sylfest Strutle!!

*slår meg på knærne og hånflirer*

Connolly sa...

Hehehe......

ja..sylfest strutle og donald duck..vi er da en fin gjeng....